50 jaar arena: een reis die in 1973 begon

list In: arena Op: comment Comment: 0 favorite Hit: 212

Speciaal voor het 50-jarig jubileum lanceert arena de opvallende 50th Anniversary collectie. Duik mee in de geschiedenis van arena en lees alles over deze unieke collectie. 

München 1972. Horst Dassler, zoon van de oprichter van Adidas, was aanwezig op de Olympische Spelen toen Mark Spitz zeven historische, gouden medailles won. Samen met de rest van de wereld was Horst behoorlijk onder de indruk van Mark Spitz en hij begon meteen met het maken van plannen voor een bedrijf in zwemkleding. Dat bedrijf kennen we tegenwoordig onder de naam arena. Dit jaar bestaat arena 50 jaar en speciaal voor dit jubileum lanceert het merk een unieke collectie met een gouden randje. De arena 50th Anniversary collectie laat een nieuwe interpretatie van het eerst logo van het merk zien en borduurt voort op trends uit de jaren ’80 en ’90. Hieronder vertellen we je alles over deze collectie, maar eerst duiken we even in de geschiedenis van het merk.  

Hoogtepunten uit de geschiedenis van arena
Al in de jaren ’70 wist Dassler dat sportsponsoring dé sleutel tot succes voor het merk was. En hij had gelijk! In 1976 waren alle atleten en producten klaar voor de Olympische Spelen in Montreal en werd het harde werken beloond: het arena Elite Team won maar liefst 44 medailles! Sportsponsoring is tot op de dag van vandaag nog steeds belangrijk voor arena. In 1980 introduceerde het merk de ‘Flyback’, het eerste competitie badpak dat op de rug voorzien was van dunne bandjes, om zo grotere openingen bij de schouders en een open rug te creëren. Dit zorgde voor maximale bewegingsvrijheid van het bovenlichaam, iets waar tegenwoordig nog steeds veel zwemmers de voorkeur aan geven.

De in de jaren ’00 geïntroduceerde Powerskin technologie werd het vlaggenschip van de nieuwe generatie full-body wedstrijdpakken. Maar, de meest geavanceerde innovatie kwam in 2009 op de markt en droeg de naam X-Glide. Deze innovatie, waarmee zwemmers sneller door het water gaan, kwam zelfs in de lijst van Time Magazine met de beste uitvindingen van 2009. In 2012 introduceerde arena de Powerskin Carbon Pro, een pak dat een revolutionair voordeel biedt dat bekend staat onder de naam 'smart compression'.

arena 50th Anniversary collectie
Deze unieke collectie is een reis naar het verleden van arena, maar kijkt tegelijkertijd naar vandaag en morgen. Centraal in de collectie staan het eerste logo van het merk, trends uit de jaren ’80 en ’90 én de kenmerkende ‘stripe’. Door middel van moderne stoffen en een eigentijdse stijl heeft arena het gevoel van een nieuwe generatie gecreëerd, zonder het verleden uit het oog te verliezen. Het kleurenpalet is zowel eenvoudig als opvallend, met de kleur goud om 50 jaar arena te vieren en zwart voor elegantie en kracht. De 50th Anniversary collectie staat voor passie, authenticiteit, innovatie en liefde voor de watersport en bestaat uit zwemkleding voor dames en heren en vrijetijdskleding waarmee een sterk statement gemaakt kan worden.

Vier dit jaar 50 jaar arena met ons mee! 

Zondag Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag januari februari maart april mei juni juli augustus september oktober november december